Sunday 21 May 2017

May 19

We had an another full of fun week. We did a school tour and colorful painting activity.
We enjoyed sunny days at outside and played with parachute.

先週も1週間楽しく過ごしました。校内ツアーや色とりどりのペイントも行いました。
良いお天気が続いたので外遊びや、外でのパラシュート遊びも楽しむことができました。


Important notes: 大切なお知らせ

On Thursday, we will go to ichigogari (strawberry picking) and go to park for picnic.
We hope weather will be fine and we can spend nice time at park.
Students will not bring snack on Thursday and there will not be school lunch so everybody will
bring home lunch.
Thank you in advance for your help. We are looking forward an enjoyable day.

今週の木曜日にはいちご狩りと公園でのピクニックを予定しています。お天気が良いといいですね。公園で遊ぶのが楽しみです。その日の午前のおやつは必要ありません。給食がありませんので全員忘れずにお弁当を持たせて頂きますようご協力をお願い致します。

Language exploration 言語の学習

Last week, we focused on letter Aa,..
先週はアルファベットAの勉強をしました。

  • We learned uppercase and lowercase Aa and sound.
  • We practiced letter Aa writing.
  • We read letter Aa book together and we did coloring inside the book.
  • Children made Aa is for Apple craft with water color and gouache paint. We decorated artwork display with our crafts. They all seem wonderful. As Pablo Picasso said "Every child is an artist"
  • Aa vocabulary: Apple, alligator, ant, arrow, airplane, Asami, Airi

  • Aの大文字小文字と発音の勉強をしました。
  • Aの書き方も練習しました。
  • Aの本を皆で一緒に読み、中の絵の色を塗りました。
  • Aがつく単語Apple(りんご)の制作を、グワッシュ(不透明)水彩画という方法を用いて行いました。その絵をクラフトに貼り付けて飾りました。とても素晴らしい出来です。画家であるピカソはこう言っています。『子どもは皆アーティストである。』
  • Aの付く単語: Apple, alligator, ant, arrow, airplane, Asami, Airi












Next week:
We will focus on letter Bb.
来週はアルファベットBの勉強をします。


Inquiry: 探究

Who We Are - All About Me - My Friends and My School

私たちは誰か - 私とは - 私の友達と学校

  • Children did school tour. We visited Mr. Ulu's office, Kindergarten, Preschool 4,  Main Office then we went to Primary school floor and visited Grade 1, Grade 2, Teacher's room and Nurse's room. Children were all excited to knock doors and greet staff and students. Now Preschool 3 students know that we are all a big family in Horizon. 
  • We also focused on our school supplies. Name of the supplies: Crayons, coloring pencils, eraser, pencil, markers, paper, backpack water bottle, etc. We all checked items and talked about how they are used.
  • We played school bingo game. During the game, as they heard supply names, they marked names on their cards. When they completed cards, they cheered "Bingo" and they had so much fun.
  • 皆で学校ツアーを行いました。ウル先生のお部屋やキンダーのクラス、プリ4のクラス、オフィス、そして2階にも行き、小学1年生、2年生、職員室、保健室も訪れました。子ども達は皆興奮気味にドアをノックし、先生やお友達に挨拶をしました。Preschool3のお友達は皆、自分がホライゾン学園の仲間の一人であることを自覚したと思います。
  • 普段使う『学校の物』に注目しました。クレヨン、色鉛筆、消しゴム、鉛筆、ペン、紙、リュック、水筒などです。皆で置いてある場所や使い方を確認しました。
  • 学校ビンゴゲームもしました。言われた『学校の物』の名前が自分のカード書かれていたらチェックしていくゲームです。カードが完成すると、大きな声で「ビンゴ!」と言い、とても楽しく行うことが出来ました。
























Next week: We will focus on my family.
来週は家族をテーマに学習していきます。

Parachute game パラシュートゲーム

In our big school, we have grass field and weather was great to play outside.
We removed our shoes and socks then we run on grass. Even grass tickled us a little bit, we enjoyed to unite with nature.

学校には芝の校庭があり、外で遊ぶには絶好の天気でした。靴や靴下を脱ぎ、芝の上を駆け回りました。少しくすぐったかったのですが、自然と一体化して楽しむことが出来ました。