Saturday 3 December 2016

Week of Nov 28~Dec 2, 2016

Dear Parents,

We had a fabulous and full of fun week. Thank you for your attendance to parents day. We are excited much and had fun with you. Children was proud of themselves for their nice work. We are a good and big team of all. I will share photos and videos of nice moments from that day.

今週もとても素晴らしい1週間でした。保護者の皆さまには、授業参観にお越しいただきありがとうございました。私たちもとても楽しく過ごすことができました。子どもたちもご家族の前で上手に活動できて、満足そうでしたね。私たちは、子どもたちとご家族みなさんで、とても素晴らしい一つのチームだと思っています。楽しく過ごした時間を、動画や写真で以下よりご覧ください。

Preschool 3 were singing rise and shine song for their parents

Preschool 3のみんなとお家の方と一緒に”rise and shine song”をうたいました


This is our favorite weather song
みんなが大好きなweather song


This week highlights
Language and Art exploration

The Letter was Ss. This week we identified sounds and words that starts with Ss. We read letter Ss book. We did letter Ss worksheet and chalkboard tracings. We also made snowman from scrap paper and we draw spinners with pastel chalk.

Words: Snowman, skunk, sun, spaghetti, smile, six, snake, spider, strawberry, star.

今週のハイライト
英語と芸術の時間

先週の文字はSsでした。Ssで始まる単語や音を学び、”letter Ss book”を読みました。それからSsの書き取りワークシートやボードでなぞり書きの練習をしました。ちぎり紙で”snowman”を作ったり、色チョークでグルグル巻きをお絵かきしました。

単語: Snowman, skunk, sun, spaghetti, smile, six, snake, spider, strawberry, star.



The letter of the week was Ss
今週の文字はSsでした

Reading letter Ss book
Ss bookを読んでいます


We like to read our weekly letter books
みんなweekly letter booksを読むのが大好きです

The weather was sunny and outside reading 
with Ss for Sunglasses
お天気がよかったので、お外でSsにちなんだSunglassesをかけて本を読みました

We wore our sunglasses and we were ready for drawing spinners
Sunglassesをかけてグルグル描きの準備をします






Wow! Look at my spinners





Students are working on scrap paper snowman craft

snowmanの工作をしています



We like to make a messy craft

自由に作る工作は楽しい!






What a cool students with snowman and sunglasses  
Snowman craft


Inquiry

We continued our inquiry unit, Where We Are in Place and Time.This week, we focused on various types of houses. We discussed reasons of different types of houses (regional, climate, etc.). We checked world map and saw equator line, then we choose three places with hot, 4 season and cold climates. They were North pole, central Africa and Japan. House types were Igloo, stick house and concrete house. 

Children were divided into three groups and built their choice house with parents. Thanks to our parents for their help at building houses with children. Everybody used their own imagination without looking a sample and we got unique designed houses. 

探求の時間

”Where We Are in Place and Time-私たちはどんな場所や時代に生きているか”の単元学習を引き続き行っています。今週は様々な種類のお家に焦点を当ててみました。みんなで地方や気候による住宅事情の違いについて話しました。まず、地図で赤道を確認して、暑い地域と四季がある地域、寒い地域の3つの地域(北極と中央アフリカと日本)を選びました。それぞれ、イグルーという氷で作られているお家、枝などの木材で作られているお家、コンクリートで作られているお家です。

子どもたちは3つのグループに分かれて、お家の人と一緒にそれぞれの家を工作しました。ご家族の皆さんm、お手伝いありがとうございました!みんな、サンプルを見ることなく、自分たちの想像力を働かせてとても素晴らしいお家を作っていましたね。










Concrete house group used their up muscles for squeezing paper clay
コンクリートハウスチームは紙粘土を力いっぱいこねていました
Stick group was working carefully with chopsticks

木のお家チームは串先に気を付けて作業していました

Igloo group was working with great focus.
イグルーハウスチームは集中して作業していました

















"Concrete house, made of concrete and it is for four seasons
コンクリートハウスは四季がある地域に対応しているんだね!



"Igloo, made of ice cubes and it is for freezing climate"
イグルーハウスは氷点下の地域で氷を使って建てられているんだね

"Stick house is made of sticks and it is for hot climate"
枝などの木々で作られているお家は、暑い地域のお家だね


Igloo group

Stick house group

Concrete house group

Center Time

During our center time, children were divided into groups to play puzzles and tracing alphabet on the salt tray and using alphabet stamp and making pattern from pool noodles.
Aim of center time is developing team work skills of children.

センタータイム

センターの時間にはパズルで遊ぶグループと塩を載せたトレイでアルファベットをなぞり書きするグループと、アルファベットのスタンプ遊びをするグループとパターンを作るグループに分かれて活動しました。センタータイムは子どもたちがみんなで協力する力を身に着けることを目的としています。


Pattern center


Puzzle center

Tracing at salt center

Alphabet stamp center








Earthquake Drill

This time, we practiced earthquake drill at our gym. We got the sign during children were playing.  Everybody showed well behavior and they followed all the directions quickly and they protected their heads with their arms. Finally we evacuated gym safe.

地震避難訓練

今回はプレイルームでの地震避難訓練で、プレイタイムに地震が起きたという設定で訓練しました。
みんなしっかりと先生の指示を聞いて、素早く動き、身を守る態勢をとり、プレイルームから避難することができました。





We gather middle of the gym
ジムの真ん中に集まります




We evacuated the gym immediately
ジムから速やかに避難しました




Well done everyone
みんなとっても良くできましたね

Celebration

On Wednesday, we celebrated Yui"s birthday!

お誕生日おめでとう

水曜日にはYuiのお誕生日会をしました!




Next Week

* Our letter will be Tt (We will eat tangerine, Tt is for tangerine). 
* Inquiry "Where we are place and time - Celebrating our differences - Different foods of countries" We will have some cooking activity, we will share ingredients later.
* We will continue to learn about ABBA pattern.
* On Friday, we are going to watch "My neighbor Totoro" in English for language activity. 
Tt is for Totoro. We will eat some snacks (Popcorn, pringles, potato chips, etc)

If you have any concern about activity, please contact with us.

来週は何をするの?

*来週の文字はTtです。("Tt is for tangerine."にちなんでtangerine-ミカンを食べる予定です。)
*探求の時間は "Where we are place and time - Celebrating our differences - Different foods of countries" "私たちはどんな場所や時代に生きているか-それぞれの違いをお祝いしよう-国による食べ物の違いについて"
*引き続きのABBAのパターン学習を行います。
*金曜日には"Tt is for Totoro"にちなんで"My neighbor Totoro-となりのトトロ"の英語版をアクティビティの一環として観たいと思います。ポップコーン、プリングルス、ポテトチップスなどを食べながら、ムービーを観る予定です。

アクティビティに関して心配なことがある場合は、遠慮なくご相談ください。

Homework

* Name tracing worksheet and missing letter in my name worksheet
* Letter Ss tracing worksheet and finding Ss words
* Letter Ss book, please read weekly books with your child and listen them.
* Please send all these homeworks on Monday.

宿題

*名前の書き取りシートと、文字を探すワークシートをやってみましょう。
*Ssの書き取りシートをSsの単語を探すシートをやってみましょう。
*お子様にLetter Ss bookを読んでもらってください。
*月曜日までに宿題を持ってきてください。

Links we loved

Letter S song 1:
https://www.youtube.com/watch?v=1orYZAoGgoQ

Letter S song 2:
https://www.youtube.com/watch?v=uSVzk2pqWB4

Letter S song 3:
https://www.youtube.com/watch?v=D0ZLrYD9TBo

Jolly phonics song A to Z:
https://www.youtube.com/watch?v=Djz82FBYiug

Itsy bitsy spider song:
https://www.youtube.com/watch?v=TbKI-jjpPx8

Important Dates
12/1 Evacuation drill (Earthquake)
12/21 End of Fall term
12/22 - 1/6 Winter break
12/29 - 1/4 School closed

大切な日
12/1      地震の避難訓練
12/21    秋学期終了
12/22-1/6 冬休み
12/29-1/4 閉校



Have a wonderful week.
それでは良い1週間をお過ごしください