Monday 30 October 2017

October 23-27 Part II - Collecting Acorns at Nanakita Park

On Thursday, we went to Nanakita koen at nice weather and collected leaves and acorns. We observed leaf color change and saw yellow, red, brown colored leaves. Children classified collected acorns as small, medium and large and put them respective baskets. After fall break, we consider to make craft and do activity with collected acorns and leaves. Then children played with equipment of park. We had a great day. 
After we returned from park, we made a picnic in our garden and ate our lunches. Please enjoy photos below.
10月26日(木)に七北田公園に出かけて来ました。お天気にも恵まれ、葉っぱやどんぐりをたくさん拾うことができました。黄色、赤、茶色と様々に紅葉した木々を愛でる時を持ちました。子供たちは集めたどんぐりを大・中・小と大きさ別にかごに分けて入れました。秋休み後にはこの日に集めたどんぐりや葉っぱを使って工作などの活動をする予定です。どんぐりや葉っぱを集めた後は公園の遊具で思い切り遊び楽しい1日を過ごしました。
公園から戻った後は園庭でピクニック風のランチをしました。以下に写真を掲載いたしましたのでどうぞご覧ください。