Sunday 22 October 2017

October 16-20 100 Days of School

Dear Parents,

We had another full of fun and busy week with 100th day celebration. On Wednesday, we celebrated 100th day of the school, we cooked muffin and cookies which we had voted previously. In Inquiry, we focused on living things-plants, everybody planted their plants on their own flower pot. In Language, letter Mm was explored.  In center time, children spent time with manipulators with their own way and supported their creativity. Please have fun with checking photos and videos below.

保護者の皆様、

今週18日の水曜日には登園100日目のお祝いをし、忙しくも楽しい1週間を過ごしました。みんなの希望で以前から決めていたマフィンとクッキーを作りました。課題学習の時間には生き物や植物について学び、自分の植木鉢に植物を植えました。言語学習の時間にはアルファベットMの学習をしました。学習テーマ別センターの時間には特に手先をつかってそれぞれの創造力を高める活動をしました。どうぞ以下のお写真と動画をご覧ください。




































Inquiry 課題学習の時間


In Sharing the planet topic, this week, we focused on basic needs of living things (plants, animals and human) and discussed importance of sharing sources. We also discussed "Relationships among living things" topic with
Investigation 1: What do living things need (air, water, food and place)
Investigation 2: How the living things get the food they need (plants get from soil, human and animals get from nature such as plant and animal based articles)

Summative assessment: Planting activity
Question 1: Where is the place for our grass seed?
We used flower pot as a place

Q2: What is food for grass seed?
We used soil

Q3: How does grass seed drink water and breath?
Children give water to it and it breaths open air. 

Children are watering their grasses daily and they will observe development of them.

今週は「共に分かち合う地球」というテーマ学習を続ける中で、動植物や人間といった生き物が生きていくために必要なものについて学び、地球の資源を共に分かち合うことについて子供たちと話し合いました。また以下のような質問に答えることで「生物の間に成り立つ関係」について考えました。
質問1:生き物にはどのようなものが必要か(酸素・水・食べ物・居住地)
質問2:生き物はどのようにして必要な食べ物を得るのか(植物は土から、動物や人間は植物や他の動物から得る)

実験:種まき

質問1:猫草の種はどこに蒔けば育つの? ー クラスでは植木鉢を使いました

質問2:種が芽を出して育つには何を養分にすればよいの? - 土に種をまきました。

質問3:種はどのように水や酸素を吸うの? - みんながあげる水を吸い込んで空中から酸素を取り入れます

子供たちは毎日植木に水やりをして成長を観察します。


























100th day of school celebration 

登園100日のお祝い


We welcomed children with giant "I am 100 day smarter" banner at the entrance on Preschool 3's 100th day of school celebration. Then we decorated 100th day crown with stickers. Children wore them and attended school assembly in playroom. We sang counting songs together then we did 100 days exercise such as 10 stretching up, 10 jumping jacks and etc. We danced together and enjoyed. Then we returned our class and mixed ingredients to make doughs of muffin and cookies. During they were cooking, we met with preschool 4 at the outside and lay mats on the garden. We did picnic together at our lunch time. After nap time, we continued celebrations at Japanese lesson and ate yummy foods. We counted from 1 to 100 in Japanese with Ms Celine. Preschool 3 demonstrated they have been getting smarter day by day. We celebrate our parents' 100th day too.

登園100日目のお祝い当日の朝には学校の入り口に「100日分成長したよ!」という大きな垂れ幕を飾って子供たちを迎えました。その後教室では100と書いた被り物を作って皆で100枚のシールを使って飾り付けをしました。その後は自分たちの作ったものを頭に被ってホールに移動し、他のクラスと合同でお祝いをしました。一緒に数え歌を歌い、「10のストレッチ」や「ジャンピング・ジャックス」などの曲に合わせて体を動かしました。皆楽しく踊ってお祝いしました。お教室に戻るとマフィンとクッキーの生地作りに挑戦しました。オーブンに入れた後は、プリ4のお友達と一緒に園庭にシートを敷いてピクニックスタイルで一緒にお昼ご飯を食べました。お昼寝の後には日本語レッスンの時間にミス・セリーヌと一緒に焼きあがった手作りのお菓子を食べながら日本語で1から100まで数え、お祝いの続きをしました。登園100日を迎え、子供たちは確実に日に日に成長をしています。保護者の皆様も学園にお子様を送り出していただいてから100日目、おめでとうございます。































































































Language Exploration 言語の学習

Last week, we focused on letter Mm,..
先週はアルファベットMの学習をしました。
  • We learned uppercase and lowercase Mm and sound. Mの大文字と小文字と発音の学習をしました。
  • We practiced letter Mm writing. Mの書き方の練習をしました。
  • We read letter Mm book together and we did coloring inside the book. Mの文字に関する本を一緒に読み、色ぬりをしました。
  • We did letter Mm white board tracing and worksheet ホワイトボードやプリントを使ってMの文字をなぞって練習しました。
  • Mm vocabulary: Moon, Mole, Monkey, Muffin, Marshmallow, Mouse, Mitten  Mから始まる単語を学びました。
Children made Mole craft; they painted paper plate with green paint and they glued mole picture on it.  "mole" (モグラ)の工作をしました。紙皿を緑の絵具で塗り、モグラの写真を張り付けました。























See you next week!
また来週お会いしましょう!