Sunday 15 October 2017

September 18 - October 7 Busy sports day preparations and sports day

Dear Parents,

We had very busy three weeks for preparations of sports day. Preschool 3 spend so much effort and enjoyed well for their first sports day. Students did practice for 20m run, team relay, tug of war and class dance performance. They designed fancy t-shirts for class dance performance costumes. Though  some members got sick since high tempo before sports day, all class could attend the event. We are thankful to our families for their support. After sports day finished, class received their gold medals which were prepared by PTA.

保護者の皆さま、

プリスクール3クラスの子供たちは3週間もの間、楽しみながらも一生懸命に初めての運動会に向けて練習をしてまいりました。種目の内容は20m走、チームリレー、綱引き、ダンスの発表でした。ダンスの衣装にはそれぞれ思い思いのデザインに染めたTシャツを用意しました。運動会前のハードスケジュールに疲れが出たのかお休みしてしまっていた子たちもいましたが、クラス全員が元気に運動会当日に参加することができました。ご理解とご協力を頂きましたご家族の皆さまに心より感謝申し上げます。運動会終了後はPTAの保護者の皆さまがご準備下さった金メダルをもらって大満足の子供たちでした。



















Language Exploration 言語の学習

Last week, we focused on letter Kk,..
先週はアルファベットKの学習をしました。
  • We learned uppercase and lowercase Kk and sound. Kの大文字と小文字と発音の学習をしました。
  • We practiced letter Kk writing. Kの書き方の練習をしました。
  • We read letter Kk book together and we did coloring inside the book. Kの文字に関する本を一緒に読み、色ぬりをしました。
  • We did letter Kk white board tracing and worksheet ホワイトボードやプリントを使ってKの文字をなぞって練習しました。
  • Kk vocabulary: Koala. Kangaroo, Kitten, Kite, Kiwi, Kitchen, Key and King  Kから始まる単語を学びました。
















Pick Up Drill 地震災害時引き渡し訓練について

After fire pick up drill in last term, we did earthquake pick up drill in this week. Even drill was at nap time, they could wake up and prepared to go out quickly. After taking attendance at the garden, we returned to class to take our belongings. Preschool 3 students can adapt changes easily and this makes us proud of them.
前回の火災避難訓練に引き続き、今週は地震の際の引き渡し訓練を行いました。避難指示の訓練放送が流れたのはお昼寝からちょうど起きる時間であったにも関わらず、子供たちは速やかに起きて先生の指示に従って外へ避難することができました。園庭で点呼をした後、クラスに持ち物を取りに一度戻りました。プリスクール3クラスのお友達は皆いつもと違う流れにもしっかりとついてきてくれて教師としてとても誇りに思う限りです。



















Playing in the sunshine and exploring classroom centers 太陽の下での外遊びとテーマ別学習センターを使った室内遊びの時間

We valued every sunny day and play outside during busy sports day preparation interval. We supply physical development of children with equipment in the garden.  Also children had so much to play with manipulators at the center time in class. 秋晴れの空に恵まれ、忙しい運動会の練習の合間に外遊びで息抜きをした子供たち。園庭の遊具を使って大いに遊ぶことで運動能力の向上につなげることができればと考えています。室内のテーマ別学習センターでは手先を使う遊びをたくさんしました。