Sunday 26 November 2017

Community Helpers

Community helpers topic is getting wider. We learned about doctor and firefighter. Such as
Where does doctor/firefighter work?
What does doctor/firefighter do?
Which tools does does doctor/firefighter use?
How is uniform of doctor/firefighter?
What vehicles does doctor/firefighter use?
When do we need doctor/firefighter?

We tried to answer questions above. Children wore uniforms of various community helpers in our classroom and they used their tools and pretended to act.
様々な職業についての課題学習の内容の幅も広がってまいりました。今回はお医者さんと消防士さんのお仕事について学びました。内容は以下の通りです。

お医者さんと消防士さんは...

どこでお仕事をしているの?
どんなお仕事をするの?
お仕事の道具にはどんなものがあるの?
どんな服装で働いているの?
どんな乗り物に乗るの?
どんな時に私たちを助けてくれるの?


Look at these cool firefighters.
カッコいい消防士さんたち

We had a barber shop. Especially girls comb their friends's hair. 
教室の中に美容室を設けました。女の子はとくにお友達のヘアセットに夢中です。





Barber shop is working very busy.
美容院は大忙し


We had also dentist clinic.
歯医者さんも開業しました


Sho likes engineering
渉君は設計が大好き




Language exploration
Last week, we focused on letter Pp.
言語学習の時間
アルファベットPの学習をしました。
  • We learned uppercase and lowercase Pp and sound. Pの大文字と小文字と発音の学習をしました。
  • We practiced letter Pp writing. Pの書き方の練習をしました。
  • We did letter Pp white board tracing and worksheet ホワイトボードやプリントを使ってPの文字をなぞって練習しました。
  • Pp vocabulary: pizza, penguin, pencil, parrot, etc.   Pから始まる単語を学びました。 
  • Children made Penguin craft: They cut outline of Penguin and pasted to background. Then they painted them. They added eyes, feet and other parts to complete the craft. They did 80% of crafts by themselves and every craft was unique for its maker. We decorated our new winter display with unique penguins. ペンギンの工作をしました。紙をペンギンの形に切り取り、台紙に貼り付けた後、目、足などのパーツを付けて工作を完成させました。子供たちは8割を自分の力で完成させ、それぞれにユニークな作品が出来上がりました。このペンギンの工作を使って壁面の新しい季節の飾りの一部が完成しました。












We try to value every sunny day and play at outside with fresh air.
お天気に恵まれた日には必ず外で遊び新鮮な空気に触れるようにしています。












Have a warm and nice week.
どうぞ温かくして素敵な1週間をお過ごしください。