Sunday 24 September 2017


Field Trip:
遠足

On Thursday, September 14th, we went to Manyokurieto Park for a field trip with our ELC friends and parent volunteers. The weather was shiny and the children enjoyed the day with playing and exploring the park. Activity of the day was sliding down the giant artificial grass slide. Also children enjoyed exploring the park, they collected acorn during pond visit. They sang songs and rolled over the grasses. It had a great experience for autumn coming. We ate lunch with everybody and children continue to play at roller slide. We have a special thanks to our volunteer parents, they helped us along the day, we had an enjoyable day, thanks them so much.
9月14日(木)に全園児と保護者のボランティアの方々と共に万葉クリエートパークに出かけて来ました。天候にも恵まれ、広い公園内を探索したり大いに遊んで充実した1日を過ごしました。子供たちは人工芝でできた巨大な滑り台で楽しいひと時を過ごし、池の周りでどんぐりを集めたり、歌を歌いながら芝生の上でゴロゴロと転がって遊んだりしていました。秋の訪れを肌で感じる良い機会となりました。昼食後は巨大なローラー式の滑り台で遊び楽しい午後のひと時を過ごしました。遠足で子供たちに付き添って下さったボランティアの保護者の皆さまに今一度心より感謝申し上げます。皆さまのご協力のおかげで楽しい遠足となりました。本当にありがとうございました。





































































































Upcoming Event Sport Day:
次回のイベント、運動会について

Sports day preparations are ongoing with great effort in our class. Children use their all power for the day and we prepare various activities.  We expect your help for this event which will be a first sports day experience for Preschool 3. Please have conversation with your children and encourage them. We are looking forward to see everybody on the field. 
現在、子供たちは毎日一生懸命持てる力を注いで運動会の練習に励んでいます。今回は子供たちにとって初めての運動会となります。どうぞご家庭においても運動会についてお話頂き、お子様方を励まして頂けましたら幸いです。ご家族の皆さまに当日お会いできますことを楽し身にしております。

As you may know some students have elder siblings in school, we arranged teams to let siblings compete together. We will share team rosters at below and if you will have any concerns, please contact with us. 
既にご存知の方もいらっしゃることと思いますが、クラスを赤白2つの組に分ける際に校内に兄弟がいる生徒さんについてはご兄弟と同じ組となり、ご家族が同じ組を応援していただけるようにさせていただきました。
チーム編成は以下の通りです。ご確認の上で何かご不明な点がございましたらお知らせください。















Celebration:
お祝い
This week We celebreted Kanato and Hayuko 4th birthday in our classroom.
Happy Birthday Kanato and Hayuko.
今週はお教室で奏音くんと羽結子ちゃんの4歳のお誕生日のお祝いをしました。
お誕生日おめでとう!

Language Exploration:
言語学習の時間


  • We learned uppercase and lowercase Jj and sound. 大文字と小文字のJと発音を学びました。 
  • We practiced letter Jj writing. 大文字と小文字のJの書き方を学びました。
  • We read letter Jj book together and we did coloring inside the book. Jの文字に関する本を読み、色塗りをしました。
  • Children made Jj is for Jellyfish craft with paper bowl and paper tape. We decorated our class with them. They all seem wonderful. 子供たちはJから始まるJelly fish(クラゲ)の工作をしました。紙皿と紙テープを使って装飾をしました。皆素晴らしい出来でした。
  • Jj vocabulary: jellyfish,jam,juice,jeep,jacket,jelly,jungle,January,June and July. アルファベットJからはじまる単語を覚えました。